20. January 2021

LEAX utser ny VD och Koncernchef

Tony Nicol, tidigare Vice President Europe för Meritor, tillträder rollen som VD och koncernchef för LEAX Group AB den 26/01/2021.

“Tony’s erfarenhet och kunskap inom Produktion, Produkt Utveckling och resultatstyrning passar perfekt ihop med vår starka ledning. Tony kommer att leda vår ambitiösa långsiktiga strategi med focus på att, leverera produkter och service som är bäst i klassen till våra globala kunder” säger Roger Berggren, interims VD och Styrelseledamot i LEAX Group.

Roger Berggren, för närvarande tf VD, återgår till rollen som Bolagets styrelseordförande och Lars Davidsson återgår till rollen som vice ordförande.

Om LEAX:
LEAX Group AB (publ) är moderbolag i en koncern med ca 1100 anställda. LEAX har tillverkning i Köping, Falun och Falköping i Sverige, Riga och Rezekne i Lettland, Curitiba i Brasilien, Detmold i Tyskland, Mezökövesd i Ungern och Wuxi i Kina. LEAX tillverkar mekaniska komponenter och utvecklar produkter till tunga fordon, personbilar, gruvindustrin och övrig industri. LEAX Group levererar även skräddarsydda växellådor för industrin.